Inledning

Allting har en början, även denna blogg. Jag är säkert inte den enda som känner att inledningar är bland de svåraste att skriva, speciellt då man inte vet vad som komma skall. Någonstans måste man dock börja, och visserligen är detta inlägg början på denna blogg.

Som jag redan i beskrivningen påpekade, är denna blogg en plattform för mig att öva på mina skrivkunskaper - på svenska - inför studentexamen. Jag har valt att koncentrera mig på ett ämne som intresserar mig väldigt mycket, kultur. 
Jag följer aktivt med kulturutbudet i Finland och är intresserad av att analysera och recensera det. Eftersom jag inte har någon utbildning inom recension och analys (förutom gymnasieutbildning) hoppas jag att man uppmärksammar detta då man läser. Tanken är att jag övar för att bli bättre, och jag har inget emot feedback.
Konstgenrerna kommer att variera slumpmässigt. Så fort jag upplevt, läst, sett eller hört något försöker jag dela med mig mina tankar och åsikter. Det kommer antagligen att bli väldigt utspritt, baktanken är dock mångsidighet. 
Jag vill även påpeka att alla åsikter och kommentarer är mina egna. Jag är inte professionell och skriver som privatperson.

Jag hoppas att jag kan väcka tankar och debatt, och så önskar jag er trevliga lässtunder.

Vi hörs!

Comments